What are you looking for?
pondělí 3. února 2020

MOJE MARKETINGOVÝ RANDE ANEB SOCIAL DATE



Dostat něco celý na starosti je velkej úkol. Takovej, kterýho bych se dřív strašně bála a hodně rychle z něj vycouvala. Teď to ale miluju. Děsí mě to a zároveň to miluju. Vím, že ve mě někdo věří a že na to pravděpodobně mám, když mi to bylo přiděleno. Co se přímo Social Datu týká, už jsem před rokem a půl jedno na starosti měla. Začala jsem ho řešit 14 dní před jeho konáním a těch 14 dní jsem skoro každej den brečela, protože jsem měla uplně jinou představu o tom, jak to půjde od ruky. Pracovat s lidma a spoléhat na lidi (zejména ty, který osobně neznáte) je někdy hrozně těžký. Ale když se to povede, je to skvělej pocit a přestože si během plánování několikrát řeknete, že už to NIKDY dělat nebudete, ty endorfiny z povedený události vás zaplavěj natolik, že o dva dny pozdějc už vymýšlíte, co bude další. O tom, jak velký vykročení z komfortní zóny to pro mě tenkrát bylo, si můžete přečíst v tomhle dávným článku.

Abych ale nejdřív uvedla do děje i ty z vás, co vůbec nevědí, o co jde... Social Date je večerní marketingová minikonference, kde mluví zpravidla 3 různí řečníci na témata zaměřená na sociální sítě - proto SOCIAL. DATE proto, že je to koncipováno jako takový randíčko pro lidi z oboru (a vlastně i mimo obor, protože social je zajímavej i pro lidi "zvenku"). Důležitou součástí večera je tak networking = navazování vztahů a propojování kontaktů, což vede k rozvoji pracovní sítě a věřte mi, v tom našem rybníčku je opravdu skvělý znát co nejvíc lidí. Většinou jde navíc o podobně laděný lidi, takže je z toho díky tomu kolikrát dost fajn večírek. Dobrý jídlo a pití samozřejmě included. Social Daty (respektive všechny Daty, existujou i na všechny ostatní marketingový oblasti) zaštiťuje firma TASTE, ve který pracuju. Každý oddělení má na starosti svoje vlastní Date a to naše jsem zajišťovala já. 

To nejposlednější (s pořadovým číslem 6) se konalo minulou středu a mělo být původně vánoční. Jenže víte, jak bývá předvánoční čas šílenej a hektickej, takže se mi povedlo všechno promlčovat tak dlouho, že jsme to radši posunuli na leden. S tím, že jsem celý Vánoce měla v hlavě, že bych už měla začít aspoň něco řešit, že chci, aby to tentokrát bylo v klidu. Že chci, aby tohle Social Date bylo na trochu jiný úrovni než obvykle, když to mám celý pod kontrolou. Že si to chci udělat po svým a mít tam svoje oblíbený lidi. A že prostě potřebuju víc času. Jenže otravovat lidi mezi svátkama nechcete a první týden v lednu vám nikdo na nic neodpoví ani kdyby sebevíc chtěl. A tak se z mýho úvazku na dva dny v týdnu staly dva týdny nonstop práce, psaní mailů, volání, vymýšlení a přepočítávání budgetů. Ten poslední bod byla moje nejmíň oblíbená část, protože jsem vždycky něco odsouhlasila a pak za mnou opatrně přišla naše eventačka s tím, že to takhle asi uplně nepůjde. Díky bohu to ale nakonec skoro uplně vyšlo. O tom, proč skoro, vám povím za chvíli. Ze zapadlejch hospůdek, kde bývalo Social Date obvykle, jsem to přesunula do nejkrásnějšího coworkingovýho centra, jaký jsem kdy viděla. Do Business Linku. Už když na tý velký holešovický křižovatce vzniknul, zjišťovala jsem, co tam bude sídlit za firmy a jestli tam nemůžu pracovat. To jsem nedotáhla - díkybohu :D - ale pracovní event jsem si tam uspořádat zvládla. A kdybych měla říct, co nakonec mělo největší úspěch, byl by to právě tenhle prostor. Akorát vzhledem k tomu, že nejsem ostřílenej organizátor, došla mi spousta věcí až pozdě. Třeba to, že v coworkingu není bar, kde si lidi budou moct objednat pití. Že budeme muset všechno - včetně barmanů - zajistit sami. S budgetem, kterej tomu vůbec neodpovídal. S budgetem, kterej by vyšel ideálně asi tak na polovinu lidí. A s jídlem to samý. Ještěže nám se sladkým pomohlo moje oblíbený Cacao, se kterým dlouhodobě spolupracuju. A víte, jak miluju propojovat tyhle svoje světy. 

A co že se teda nepovedlo podle plánu? Došlo jídlo. I pití. Dřív než začala první přednáška. PŮL HODINY PO OTEVŘENÍ DVEŘÍ. :D A to toho fakt nebylo málo. Akorát jsme zapomněli, že markeťáci pijou ještě víc než jiný profese (vtípek... nebo možná ne). Takže během prvního bloku přednášek vybíhala část týmu sehnat další alkohol a část řešila vyzvednutí baget z Bageterie, což se ukázalo jako skvělá nouzovka. No nic, stane se, aspoň jsem poučená pro příště.

Původně jsme to napočítali správně... Jenže ono tam nakonec bylo fakt hodně lidí.  O hodně víc, než být mělo. Kdo ale mohl vědět, že se akce vyprodá za tři dny? Naschvál jsem spouštěla prodej lístků dva týdny předem, aby se to "stihlo naplnit". Celý firmě jsem nařídila událost nasdílet a zvát klienty. Little did I know, že o dva dny pozdějc se budu na všechny strany omlouvat, že už teď jsme vyprodaný nad kapacitu a že za mnou budou další týden pravidělně chodit kolegové s tím, "že by tam potřebovali dát ještě dvě jména". A tak nás bylo místo 60 rovnou 120. Ale jídlo i pití se doplnilo, všichni seděli a přednášky byly skvělý. První byl Honza Emler, zakladatel Dolleru, kterej mluvil o tom, jak vytvořit z vaší značky lovebrand, druhej byl Jonáš Čumrik (známý spíš asi jako @JohnyMachette), kterej ukázal, jak nedělat spolupráce s influencery (doporučuju v týhle souvislosti sledovat profil @cringeinfluenceri ) a poslední byla Káťa Pifflová, která spravovala sociální sítě Masterchefa a nechala nás tak nahlídnout do zákulisí toho, co všechno to obnáší a co všechno musela pečlivě hlídat.

Moje nejoblíbenější část je vždycky první pauza. Spadne ze mě nervozita a dá se krásně vysledovat, jak dobře se lidi bavěj. Vždycky totiž máme připravenou skvělou hru, díky který se spolu lidi poseznamujou a společně si pak dají drink a nakonec je člověk musí přemlouvat, aby si šli na další blok sednout na svý místo. To mě na tom baví fakt nejvíc, protože pak ten hravej název akce odpovídá jejímu naladění a dění jako takovýmu. 

Celej večer hodnotím na 9/10 a ten jeden bod ubírám sobě za to, že jsem se jako obvykle nechala přemoct nervozitou a začátkem se prokoktala. :D Nicméně jeden moment si chci pamatovat ještě dlouho. Moment, kdy jsem tam během pauzy stála uprostřed dění a pozorovala, jak to okolo mě šumí, jak se lidi bavěj, seznamujou, usmívaj, fotěj se, připíjej si a jak můj tým hlídá, aby všechno fungovalo a nikomu nic nedocházelo. Byla jsem asi jedinej člověk v celým prostoru, kdo zrovna s nikým nemluvil a jen stál a koukal. Po všem tom stresu mnou projel obrovskej pocit vděčnosti za to, jak skvělej pracovní kolektiv máme, jak mě v tom nikdo nenechal a pomohli i ti, kteří si mohli klidně najít uplně jinej program na večer, než stát za barem nebo uklízet talíře po jednohubkách. Bez těhlech lidí by to totiž nikdy nedopadlo takhle dobře.

Závěrem chci teda říct hlavně jednu věc - pokud kolem sebe máte správný lidi, dokážete všechno, co budete chtít. Ať už je to cokoliv. A já vám držím palce. Prohlédněte si fotky týhle mojí pracovní radosti a nechte v hlavě rozvíjet myšlenku toho, kde byste rádi sami sebe překonali vy a pokud to náááhodou bude taky organizace nějaký události, pošlete mi pozvánku! :)))

👀





































































Na závěr už jen tyhle tři reakce, který mi to tak krásně shrnuly a uzavřely. Tak se těším zase příště! ❤




Add your comment

  1. Super článek! Jenom taková malá poznámka. Od profesionála bych čekala, že zvládne dodržet zadaný rozpočet, což považuji za jednu ze nedůležitějších věcí. Takže to, že tohle nezvládám, bych nepovažovala za věc, kterou je fajn se ještě "pochlubit." Stejně tak jako to, že byla velká část věcí řešena na poslední chvíli. Je super, že to klaplo, ale opět říkám, od profesionála bych čekala, že tohle bude mít zmáknuté, i když očividně se umíš i s těma situacema na poslední chvíli vyrovnat. Každopádně já bych očekávala, že se do takových situací ve většině případů (můžou samozřejmě nastat neočekávané komplikace) ani nedostaneš. A to, že došlo jídlo a pití bych už vůbec nebrala jako "zábavnou" věc ke sdílení, ale zcela zásadní chybu organizátora. Ale to už jsme zase zpátky u nezvládnutí dodržení rozpočtu....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto chápu. Jak jsem ale napsala, nejsem žádnej profesionál a akci jsem organizovala podruhý. :) Právě proto mi přijde super, že jsme si s tím dokázali poradit a není z toho nakonec žádnej problém. Ale v tu chvíli to samozřejmě problém byl a když píšu report o tom, jak takový organizování nečeho probíhá, vypíchnu to, jak to bylo už jen pro autenticitu a třeba i ponaučení někoho jinýho. Rozhodně to není psáno tak, že se tím sama bavím a "chlubím", ale to bych řekla, že tak snad nikdo - ani ty - pochopit nemohl.

      Vymazat
  2. Článek pěknej, ale absolutně nechápu řešení na poslední chvíli a jak se sakra může stát, že dojde jídlo a pití, to je prostě zcela zásadní :-(. Dříve jsem zvažovala pozici někoho, kdo organizuje různé tyhle akce, zřejmě by mě to dodnes bavilo, ale já jsem hroznej puntíčkář, co musí mít všechno dopředu vyřešený, jinak nepůjdu spát. Ale tak chybama se každý učí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele... u mě na blogu se nikdy nenosila snaha o dokonalost. Naopak odjaživa uznávám svý chyby, takže i tohle jsem napsala tak, jak to bylo. Jestli jsou tyhle komentáře nutný nevim, ale názor beru a přeju hezkej den a hodně do puntíku vydařenejch akcí, kdyby ses do toho jednou nakonec přece jen pustila. :)

      Vymazat
  3. Jak je jako možný, že se při organizaci takové akce pár věcí z 6888 nepovedlo?! Naprosto zásadní chyba kterou nikdy nikdo neudělal Dominiko. Amatérismus! Ostuda! Donebevolající!

    Jsi skvělá a je neskutečný, jak se pořád (nejen) pracovně posouváš❤

    OdpovědětVymazat
  4. Na těch fotkách je vidět, že jsi byla spokojená. Předpokládám, že účastníci taky (na fotkách rozhodně nevypadají otráveně). A že na takové akci dojde jídlo sice není ideální, ale myslím, že primárně najíst se tam nikdo nepřišel.
    Měj se pěkně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju! Byly to nervy, ale spokojená jsem byla, to je pravda. Ideální to určitě není, naopak to byl v tu chvíli dost průšvih, ale podařilo se nám to vyřešit a poučili jsme se z toho. :)

      Vymazat
  5. Outfit ti přidává zbytečná kila. Volnější košile zbytečně zakrývá tvůj užší pas a přidává ti kila. Kalhoty to jen podporují, vypadá to že máš obrovská stehna a navíc zkrácená délka kalhot nohy ještě opticky zkracuje. Boty se mi ale moc líbí a kousky jednotlivě také.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stehna mám přesně takový, jako to v těch kalhotách vypadá, nedá se nic dělat. Už mi bylo divný, že to dlouho nikdo neřešil. :) Sice bych byla radši za feedback k tématu článku, ale tenhle teda taky beru.

      Vymazat
    2. To snad ne...Boze, dej mi Domci telo, vcetne tech stehen a lytek, co jsou tu tak popularni, ja ti za to dam svou dusi, dum a bmw, deal? LUCA
      PS:strasne bych si taky prala videt bezny outfity anonyma vyse, pac jestli to nepsala Simona Krainova, Monika Maresova,nebo Filip Vanek, tak sorry jako, lepe zacit u sebe

      Vymazat
  6. kalhoty nejsou ani úzké, ani volné, takže působí zvláštně.. jako by chtěly doplnit ty dvě bradičky.. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takových věcí si většinou všímají lidé, které to trápí na sobě samých a takhle si z toho "léčí" své komplexy a ujišťují se, že i ostatní mají stejné nedokonalosti.. (které jiní mohou vnímat ze dokonalé..) Já osobně si nevšimla ani dvou bradiček, které tam mimochodem fakt nejsou.. ani špatně zvolených kalhot.
      Vidím krásnou sebevědomou holku, která dělá něco, co obdivuji.
      Mluvit před tolika lidma není snadný a nemůže to dělat jen tak někdo, takže Domi, jen tak dál, jsi TOP ! ♥

      Vymazat
  7. Chci napsat jen tohle : Jsi krásná! A je úžasný co děláš! Jen tak dál ❤️

    OdpovědětVymazat
  8. Bylo to fajn, jen mě naštvalo, že to začalo o hrozne moc později a musela jsem proto odejít dřív... To se na profi akcích taky zas tak moc nestává, ale myslím, ze se to časem bude lepšit:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, začínalo se 18:30, myslím si, že půl hodiny je akorát tak čas na to omrknout místo, dát si něco na zub a skleničku vína. :) Ale díky za zpětnou vazbu, příště budeme uvádět zvlášť začátek akce a čas první přednášky, aby v tom bylo jasno.

      Vymazat
  9. Dafaaaaaaaaaaak? Co se to tady zase potkalo za votravy? Já si stejně myslim, že ti ty kecy anonymní píše jeden a ten samej člověk. Je skvělý, jak to vlastně podle komentáře vypadá, že jsi rádoby profesionál, co to neumí zařídit, je neschopnej si něco spočítat a ještě se nelichotivě obléká? Jako vážně :D? A proč je to vždy nějakej anonym, ty jo :D. Stejně je to dokola samej člověk, kterej se těší, co zrovna z aktuálního článku něco vypreparuje a zhejtí😂.

    Já věřím, že ta akce byla super a že si jí všichni užili. Jsi fakt dobrá, že to už začínáš mít v malíku. Já jsem teď v marketingový agentuře, kde budeme taky pořádat akce(i) a já budu poprvé pomáhat, tak se trochu bojim :D.

    Jinak věta "Akorát jsme zapomněli, že markeťáci pijou ještě víc než jiný profese (vtípek... nebo možná ne)" mě fakt pobavila, protože jsem si vzpomněla na všechny ty vánoční večírky a obědy, který byly fakt hrozná prdel podpořená alkoholem😂. Asi to bude tím, že jsou ty lidi vlastně strašní pohodáři.

    Doufám, že na váš Social Date někdy půjdu :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :DDD Tak tohle: "Je skvělý, jak to vlastně podle komentáře vypadá, že jsi rádoby profesionál, co to neumí zařídit, je neschopnej si něco spočítat a ještě se nelichotivě obléká?" si naprosto vystihla, protože přesně to jsem si při čtení těch komentářů říkala. Pěkný no.

      Každopádně moc děkuju a doufám, že někdy fakt dorazíš!

      Vymazat

Děkuju moc za všechny komentáře ❤